اتم اینده


مدرسه ی دانشجوکلاس 1گروه ادیسون

مدرسه ای ازجنس فیزیک

 

در این تاپیک در مورد انرژی هسته ایی و کاربرد هاش و رآکتورها صحبت میکنیم .



ابتدا یک توضیح مختصر بدم : متاسفانه من کسانی را دیدم که هیچ اطلاعی از مسائل هسته ایی نداشتند و اصلا هم هیچگونه اصراری در بدست آوردن این تکنولوژی در این افراد ندیدم ! البته تعدادی از این دوستان که اتفاقا دانشجو هم بودند به علت جهل نسبت به این موضوع علاقه ایی به تکنولوژی های روز ندارند و آرمانشهر آنان دبی و امثالهم میباشد ! لازم دیدم که کمی در سطح سواد خودم دراین موضوع روشن گری کنم تا هم دستاورد های دانشمندان عزیزمان هیچ انگاشته نشود و هم دوستانی که در رشته هایی غیر فنی درس میخوانند اطلاعاتی کافی در مورد رآکتور ؛ انواع آن ؛ سیستم و کارکرد و سوخت و قانون های فیزیک در این زمینه بدست آورند .
-----------------------------------
انیشتین بعد از اینکه قوانین نسبیت را بیان نمود . و رابطه بین جرم و انرژی را کشف کرد ( مثلا در زمان انیشتین عنوان شد : اگر به یک ذره خیلی سریع انرژی وارد کنیم ، عملا جرم آنها افزایش می یابد . در موسسه پژوهشهای ذرات بنیادی دسی ، در نزدیکی هامبورگ آلمان ، بالا بردن جرم ذرات بنیادی تا 6000 برابر جرم واقعی آنها کاری ساده محسوب میشود . ) اینشتین این نتیجه را گرفت که ماده ( جرم ) فقط نوعی از انرژی است . و آن را طبق فرمول
E = mc^2 بیان نمود . یعنی میزان انرژی آزاد شده E برابر است با جرم ماده ضرب در مجذور سرعت نور .
هم خورشید و هم بمب های اتمی و هم راکتور های اتمی بر طبق این فرمول کار میکنند .
-----------------------
درون خورشید :

درون خورشید شرایطی غیر قابل تصور برای ما وجود دارد .گرمایی معادل پانزده میلیون درجه سانتیگراد و فشاری برابر 200 میلیارد آتمسفر ! به بیان ساده هسته های اتم هیدروژن تحت چنین شرایطی به هم پیوسته و جوش میخورند ! هر چهار اتم هیدروژن تحت عملی به نام ذوب هسته ایی یا " جوشش هسته ایی " تبدیل به یک اتم هلیوم میشوند . خورشید در هر ثانیه 564 میلیون تن هیدروژن مصرف کرده و 560 میلیون تن هلیوم به وجود می آورد . که در این میان مقداری جرم برابر 4 میلیون تن که .07 % از سوخت مصرفی میباشد تبدیل به انرژی میشود که در نهایت به صورت نور و گرما گسترش میابد . با وجود نیار عظیمی که خورشید به سوخت دارد . میتواند 10 میلیارد سال بدرخشد که از این عمر حود 5 میلیارد سال را گذرانیده و در نیمه راه قرار دارد.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





تاريخ دو شنبه 28 فروردين 1391برچسب:,سـاعت 23:17 نويسنده مهرسا شیرازی نصب| |

MisS-A